Goluri validate, deși balonul nu trecuse linia porții, sau reușite și neacordate, deși mingea depășise cu mult linia albă. Controversele legate de așa-numitele goluri „fantomă” și-au găsit rezolvarea. Prima competiție majoră în care a fost folosită tehnologia video a fost Campionatul Mondial a cluburilor din 2012, ce a avut loc în Japonia. A venit rândul Cupei Confederațiilor din Brazilia, iar următoarea competiție de anvergură în care se va folosi a acestă tehnologie va fi Cupa Mondială din Brazilia. Este pentru prima oară în istoria campionatelor mondiale când se folosește un astfel de sistem.
FIFA a anunțat zilele trecute pe site-ul oficial că va folosi sistemul GoalControl la CM 2014 pentru tehnologia video de pe linia porții. GoalControl a fost preferată în dauna unor alte companii, precum Hawk-Eye, GoalRef sau Cairos. La Cupa Confederațiilor, monitorizată tot de GoalControl, nu au avut loc incidente, astfel că germanii au avut un atu pentru CM 2014.
GoalControl 4D este un sistem proiectat de o firmă germană, care folosește 14 camere plasate în jurul gazonului pentru a localiza cu exactitate balonul. GoalControl 4D folosește 14 camere plasate în jurul gazonului.
Hurst, Lampard, Devic…
Germanii se mai întreabă și acum dacă șutul lui Geoff Hurst a depășit linia, dar Anglia a rămas cu titlul mondial din 1966. La CM 2010, controversa a venit la șutul lui Lampard din meciul cu Germania, iar meciul Ucraina – Anglia, de la EURO 2012, ne este cel mai proaspăt în memorie. „Tehnologia pe linia porții nu mai este acum o alternativă, ci o necesitate”, a anunțat Blatter, după ce reluarea ucraineanului Devic a trecut cu mult linia porții lui Hart, iar arbitrul Kassai și cohorta sa de adiționali n-au văzut nimic.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER